دروس استاد عرفانیان

پـایگـاه ارائـه مطـالب و دروس حـوزوی استـاد عـرفـانیان

دروس استاد عرفانیان

پـایگـاه ارائـه مطـالب و دروس حـوزوی استـاد عـرفـانیان

کانال تلگرام دروس استاد عرفانيان

صوت دروس در ایتا

نرم افزار اجرای فایل ها

نرم افزار دانلود فایل ها

آخرین بارگذاری دروس

ابزار کار آمد

آخرین نظرات

پربیننده ترین مطالب

آخرین مطالب

دست نوشته های استاد... (25)

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵

1. کانالی از این بندۀ سراپاتقصیر با عنوان «استاد عزیزی که این کانال به او منسوب است» و شاید از جناب‌عالی با عنوان «اعوانش» یاد کرده بود. این بندگان خدا نمی‌دانند شما و دیگر دوستان از باب یتیم‌نوازی و ذره‌پروری، این کانال‌ها و وبلاگ‌های دروس را راه‌اندازی و با هزینه‌های شخصی اداره می‌فرمایید.

2. استاد موسوی تهرانی ـ حفظه الله ـ دربارۀ مرحوم آیت الله آسید عبد الهادی شیرازی (ره) دو نکته نقل می‌فرمودند. یکی این‌که می‌فرمود: به لطف خدا همین الآن تمام فقه را با ادلۀ اجمالی‌اش در سینه دارم (البته بارها و بارها برایم ثابت شده که حضرت استاد آیت الله مددی تمام فقه را با ادلۀ تفصیلی‌اش در ذهن حاضر دارند. جل الخالق! شیعه هم عجب بزرگانی داشته و دارد). دوم این‌که این اوخر چشمانش نابینا شده بود و در مجلسی دستش را روی زمین می‌کشید و دنبال زیرسیگاری می‌گشت. یکی آن را پیدا و به ایشان تقدیم کرد. بلافاصله فرمود: عون الضعیف صدقة. البته استاد می‌فرمایند: حدیث یادشده «عون الضعیف من أفضل الصدقة (یا «الصدقات»)» است.

3. استاد کسالتی دارند و در بیمارستان بستری‌اند. مثل همیشه خداوند توفیق داده و گاهی من و یا یکی دو تای دیگر از رفقا در خدمت ایشان هستیم. یکی از این رفقا بی‌آن‌که دوره‌های سیر و سلوک را طی کرده و از آنها اطلاعی داشته باشد چنان صبر و استقامتی دارد که در عمرم از کسی ندیده‌ام. هروقت بندۀ خدا را می‌بینم یاد این شعر می‌افتم که:

ولیلٍ کموج البحر أرخی سدوله/ علیّ بأنواع الهموم لیبتلی

خب، تقریباً همچون همیشه هنوز از حضرات سلفی‌بگیر خبری نیست. چه بهتر! این طوری آدم بهتر به کارش می‌رسد. ان شاء الله بعداً تشریف بیاورند و سبیل در سبیل بایستند و عکس بگیرند، به درد روز مبادا می‌خورد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اسکرول بار


هدایت به بالای صفحه

ابزار رایگان وبلاگ

دست نوشته های استاد... (25) :: دروس استاد عرفانیان