دروس استاد عرفانیان

پـایگـاه ارائـه مطـالب و دروس حـوزوی استـاد عـرفـانیان

دروس استاد عرفانیان

پـایگـاه ارائـه مطـالب و دروس حـوزوی استـاد عـرفـانیان

کانال تلگرام دروس استاد عرفانيان

صوت دروس در ایتا

نرم افزار اجرای فایل ها

نرم افزار دانلود فایل ها

آخرین بارگذاری دروس

ابزار کار آمد

آخرین نظرات

پربیننده ترین مطالب

آخرین مطالب

دست نوشته های استاد... (69)+عکس

يكشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۱۱

1. از برکات سفر با قطار آن است که انسان به مقتضای مبدأ اشتقاق نامش (ا ن س) زود با هم‌کوپه‌ای‌ها انس می‌گیرد و سر صحبت باز می‌شود و اگر هم‌افق باشید که دیگر نور علی نور خواهد بود.

2.  قبل از سربازی که در قم مشغول به تحصیل بودم یک بار با 3 نفر دیگر هم‌کوپه شدیم که یکی از آنها لباس کردی به تن داشت. کم‌کم از هر دری سخنی به میان آمد و گفت: «من کرد هستم و بورسیۀ دانشگاهی در ریاضم. الآن هم برای سیر و سیاحت به مشهد آمده بودم». جوان خوش‌خلقی بود و بر خلاف خیلی از اهل سنت که «بسم الله القاصم الجبّارین، مبیر الظالمین و مدرک الهاربین» هستند «بسم الله الرحمن الرحیم» را هم بلد بود. یکی از جوان‌های غیرتی مشهدی که اتفاقاً ظاهر چندان مذهبی‌ای هم نداشت توی کوپه بود که همان اول گفت: «خب، ما الان یَک چیزی مِگِم به ای آقا برمُخوره» و بلند شد رفت بالا و خوابید، اما ما خیلی گپ زدیم. به مناسبت حدیث زیر یاد او افتادم و آرزو کردم بقیۀ آنها هم همین طور باشند. به گمانم شما هم تصدیق می‌فرمایید که لازم نیست برای نشان دادن اخلاص و ارادتمان به صاحبان مکتب و مذهب توی سر و کلۀ دیگران بزنیم.     

3.  کتاب جعفر بن محمّد بن شریح الحضرمیّ، عن حمید بن شعیب السبیعیّ، عن جابر بن یزید، عن جعفر بن محمّد ـ علیهما السلام ـ، قال: سمعته یقول: «إنّ أُناساً دخلوا على أبی ـ رحمة الله علیه ـ، فذکروا له خصومتهم مع الناس فقال لهم: هل تعرفون کتاب الله ما کان فیه ناسخاً أو منسوخاً؟. قالوا: لا، فقال لهم: وما یحملکم على الخصومة؟ لعلّکم تحلّون حراماً وتحرّمون حلالاً، ولا تدرون. إنّما یتکلّم فی کتاب الله من یعرف حلال الله وحرامه... [جامع أحادیث الشیعة، ج 1، ص 115 ، ح 87، و نیز: الأُصول الستة عشر، ص 64]. خلاصه‌اش این‌که: دینتان را خوب فرابگیرید تا مبادا موقع طرف شدن با دیگران با ندانم‌کاری خود فاتحۀ همه چیز را بخوانید.

4.  چون خواسته و ناخواسته درگیر تعطیلات شده‌ایم و از قرار معلوم حالاحالاها نهضت ادامه دارد، اجازه دهید به نکتهای اشاره کنم که 2 سال قبل عزیز بزرگواری به بنده اطلاع دادند. ایشان فرمودند: ایام عید امسال به شهر سرباز رفتم و مهمان مولوی‌ای شدم که کنار خانه‌اش مدرسه‌ای داشت و در آن ایام خیلی شلوغ بود. وقتی قضیه را پرسیدم گفت: ما هر سال 1000 نفر از جوانان علاقه‌مند سنی را فارغ از این‌که حنفی‌اند یا شافعی و یا حنبلی و یا مالکی از اطراف ایران جمع می‌کنیم و برایشان کلاس می‌گذاریم.

5.  دوستمان (همان سید عزیز بزرگوار) کارتی که برای شرکت در آن کلاس تهیه شده بود را هم همراه داشت که به بنده داد و رویش نوشته شده بود: پانزدهمین دوره. بله، در ایام تعطیلات نوروز که ما در ماراتن صرف شیرینی و آجیل و کیوی و پرتقال‌های مراکز توزیع میوۀ ایام عید هستیم دیگران سفت و سخت دارند کار می‌کنند. خوب است قدری به خود بیاییم و شروع کنیم. دوستی که می‌گفت: «شروع کرده‌ام "جامع أحادیث الشیعة" را در حد وسع خودم شخم زدن». خب، بسم الله!

غافل منشین، نه وقت بازی است/ وقت هنر است و سرفرازی است

لااقل این فایل‌های درس‌های عرفانیان هست. من که خودم گوش نداده‌ام، اما انگار خیلی هم بی‌راه درس نمی‌دهد. آنها را گوش کنید و از خدا برای خودش توفیق بیشتر و برای عزیزانش عاقبت‌به‌خیری و برای درگذشتگانش آمرزش طلب بفرمایید.

6. فردا روز پدران محروم از همه چیز و به قول قدیمی‌ها: «بابای پیر خارکش» است. این هم هدیۀ این کمترین نثارتان:  

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اسکرول بار


هدایت به بالای صفحه

ابزار رایگان وبلاگ

دست نوشته های استاد... (69)+عکس :: دروس استاد عرفانیان