دروس استاد عرفانیان

پـایگـاه ارائـه مطـالب و دروس حـوزوی استـاد عـرفـانیان

دروس استاد عرفانیان

پـایگـاه ارائـه مطـالب و دروس حـوزوی استـاد عـرفـانیان

کانال تلگرام دروس استاد عرفانيان

صوت دروس در ایتا

نرم افزار اجرای فایل ها

نرم افزار دانلود فایل ها

آخرین بارگذاری دروس

ابزار کار آمد

آخرین نظرات

پربیننده ترین مطالب

آخرین مطالب

دست نوشته های استاد... (80)

جمعه, ۱ فروردين ۱۳۹۹، ۲۰:۴۶

1  . دیشب برای خرید مقداری نان خامه‌ای (و به قول مشهدی‌ها: شیرینی نارنجک) به قنادی معروفی رفتیم. خانمی همان دم در تستمان کرد و معلوم شد مشکلی در میان نیست. رفتیم و شیرینی مورد نظر فرزندانم تمام شده بود و با دست خالی برگشتیم. شنیده‌ام مراکز خرید دیگر هم به همین ترتیب مشتری‌ها را نگاه داشته‌اند  تا کار به تعطیلی نکشد.

2  . از روز اولی که زمزمۀ بستن حرم‌های مطهر شروع شد رفقا صراحتاً و کنایةً اصرار داشتند در این باره چیزکی بنویسم و اظهار نظری کنم، اما هم می‌ترسیدم قلمم تند شود و هم این‌که با بودن بزرگان طبعاً جایی برای اظهار نظر این کمترین نبود. اما خب، چون در این چند روزه برخی از اهل سنت تمایلات وهابی‌گری را آشکار کرده و وقاحت را از حد گذرانده‌اند خواستم چند کلمه‌ای عرض کنم شاید ان شاء الله کسی به گوش اولیای امور برساند تا تدبیری بیندیشند، مبادا این کار که ان شاء الله با نیت خیر صورت گرفته خود در درازمدت ـ به تعبیر یکی از بزرگان ـ باعث برجای ماندن وبای عقلی و عقیدتی و امثال آن در ضعفای شیعه شود.

3  . خب، بهتر از بنده می‌دانید که اعتقاد به زیارت آل الله از ارکان عقاید شیعی است و اگرچه فرقه‌های مختلف اهل سنت هم مخالفتی با این قضیه نداشتند، اما یک باره ابن‌تیمیه از نمی‌دانم کجای تاریخ سرش را بیرون آورد و با عنوان کردن این‌که حتی زیارت اولیاء خدا هم شرک است بساطی را پهن کرد که ـ هرچند از همان زمان با مخالفت برادر خودش و دیگرانی از اهل سنت و با ارائۀ شواهد فراوانی از کتاب و سنت مواجه و به بوتۀ فراموشی سپرده شد ـ اما مع الاسف در زمان ما و با تزریق دلارهای نفتی و زور سرنیزۀ آل سعود توانست درخت علم را در میان خود اهل سنت هم بخشکاند و راه را برای به قدرت رسیدن کسانی هموار کند که ظاهراً و باطناً اعتقادی به علم‌آموزی ندارند.    

4  . حضرت استاد بزرگوار آیت الله مددی ـ به مناسبت‌های مختلف دربارۀ اختیارات حاکم ـ بر خلاف کسانی که معتقدند حاکم مسلمان اگر دید حکمی دردسرساز شده می‌تواند آن را تعطیل کند ـ تذکر فرموده‌اند که احکام الهی تعطیل‌بردار نیست. بله، حاکم می‌تواند آنها را در فرض یادشده محدود کند. مثلاً اگر مسئلۀ متعه ـ که اتفاقاً دستۀ مقابل هم به همین مثال می‌زنند ـ زمانی جامعه را با مشکلاتی مواجه کرد نمی‌توان آن را بالکل تعطیل کرد، بلکه می‌توان برای آن ضوابط خاصی ـ مثل ضبط در دفاتر رسمی و... ـ برقرار نمود تا مشکل ریشه‌کن شود و یا به حداقل برسد.

5  . خوب است تصمیم‌گیرندگان ما که با پر و پیمان کردن مواد غذایی و بهداشتی در بازار روی شرق و غرب را کم کردند در مورد حرم‌های اهل بیت هم ترتیبی اتخاذ کنند که مردم مثل همیشه ـ البته با رعایت همۀ ضوابط ـ بتوانند به این اعتاب مقدسه پناه ببرند و عرض کنند که: ای حرمت قبلۀ حاجات ما! امروز روز شهادت باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) بود و طرفه این که 3 حرم بزرگ ایران هر 3 متعلق به فرزندان آن امام همام (علیه السلام) بودند و بسته. کاش هرچه سریع‌تر زعمای قوم تجدید نظر بفرمایند و جلوی سوء استفادۀ کج‌اندیشان را بگیرند تا مبادا وهابیان که تا الآن حداکثر معتقد بودند این خاندان قادر به شفا دادن و رفع حوائج نیستند زبان به طعنه باز کنند که: دیدید خودشان حرم‌ها را بستند تا مرکز پخش ویروس نباشد؟!

شما حرم‌ها را باز بفرمایید، چهار شیعۀ غیرتمند هم پیدا می‌شود که مانند این چادرهایی که موقع تشرف به برخی بانوان داده می‌شود ماسک و ژل ضدعفونی کنندۀ رایگان تهیه کنند و در اختیار همه قرار دهند تا احیاناً اگر ویروس ناخلفی خواست در محضر امام (علیه السلام) و یا خواهر و برادر گران‌قدرش پای خود را از گلیم درازتر کند او هم فرصت عرضۀ اندام پیدا نکند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اسکرول بار


هدایت به بالای صفحه

ابزار رایگان وبلاگ

دست نوشته های استاد... (80) :: دروس استاد عرفانیان