دروس استاد عرفانیان

پـایگـاه ارائـه مطـالب و دروس حـوزوی استـاد عـرفـانیان

دروس استاد عرفانیان

پـایگـاه ارائـه مطـالب و دروس حـوزوی استـاد عـرفـانیان

کانال تلگرام دروس استاد عرفانيان

صوت دروس در ایتا

نرم افزار اجرای فایل ها

نرم افزار دانلود فایل ها

آخرین بارگذاری دروس

ابزار کار آمد

آخرین نظرات

پربیننده ترین مطالب

آخرین مطالب

دست نوشته های استاد... (83)

دوشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۳۶

1. جناب زمانی (ادمین کانال تلگرامی) بزرگوار معمولاً متون اجق‌وجق را برایم نمی‌فرستد، اما محض خنده این یادداشت را فوروارد فرمود که باعث شد بفهمم الحمد لله آن قدر نرمال نوشته‌ام که کسی متهم به انگلیسی بودنم نکند. در عوض:              

«با سلام. خدمت استاد عرض کنید در شب شهادت امام موسی بن جعفر علیهماالسلام، به دنبال خرید شیرینی بودن لابد به جهت شیرین کردن کام در روز شهادت بوده که از جانب شما استاد بزرگوار و در شهر فرزند موسی بن جعفر علیهماالسلام خلاف ادب هست. گرچه حسن ظن اقتضای توجیه این فعل را دارد که جلوی بچه‌ها را نمی‌شود گرفت، لاکن با تذکری به فرزندان، وعده خرید در روز دیگر، ان شاالله قانع خواهند شد. از خدا جوییم توفیق ادب والسلام».

 

خداوند این نهی از منکر را از ایشان قبول بفرماید، اما:

اولاً باید عرض کنم: جانا! سخن از زبان ما می‌گویی. خدا گواه است که عمری است از خدا جوییم توفیق ادب.

ثانیاً از کودکی آموخته‌ام حتی در روز عاشورا هم می‌توان اگر لازم شد خانمی را عقد کرد. آنچه قبیح است ابراز شادمانی و خوشی و سرمستی است و خدا را شاکرم که در آن شب و روز سراسر مصیبت چنین قبایحی ـ تا آن جا که در خاطرم هست ـ مرتکب نشدم.

ثالثاً اگر می‌خواستم طبق این نسخه جلو بروم، لابد چون برخی از حضرات آقایان وفای به وعد را واجب نمی‌دانند، بعداً می‌توانستم حتی خلف وعد کنم و نازنین‌فرزندانم را از همان سال‌های طفولیت با رندی‌های برخی ـ به‌ظاهر ـ متدین آشنا سازم.

رابعاً این عزیز دل برادر ظاهراً هنوز مجردند که با این قاطعیت می‌فرمایند: «لاکن با تذکری به فرزندان وعده خرید در روز دیگر، ان شاالله قانع خواهند شد». دعا نمی‌کنم بر سر خودشان بیاید تا ببینند نگاه منتظر فرزند با انسان چه می‌کند. به‌عکس امیدوارم پیش از ازدواج و فرزندآوری به مرز اعتدال بازگردند تا مبادا گفتار عیال آن شخص محقق شود که: آقایان اهل علم هرکدام در زندگی داعشی کوچک هستند.

خامساً جهت اطلاع عرض می‌کنم: فرزندان دلبندم همان جا توی ماشین ـ که بعد از 6 ماه همان روز از زیر دست تعمیرکار و صافکار بیرون آمده بود ـ جای همۀ شما خالی از خجالت نان‌خامه‌ای‌ها که از مغازه‌ای دیگر تهیه شد درآمدند و فردایمان ـ چنان که باید و شاید ـ با غم و اندوه سپری شد.

سادساً یادم آمد سال‌ها قبل کسی گفته بود: حکومت‌های دینی افراد را ریاکار بارمی‌آورند. البته دین راستین که چنین نمی‌کند، اما لابد من هم به جای شیرینی‌فروشی و ... باید می‌گفتم: رفتیم مجلس روضه‌ای و صاحب مجلس همان دم در تستمان کرد و... . خب، بهتر از بنده می‌دانید که دروغ حتی اگر به شوخی گفته شود هم حرام است.  

2. قرن‌ها به خود بالیدیم که در کتاب آسمانی‌مان آمده: "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ" (اى کسانى که ایمان آورده‌اید، چون خدا و پیامبرش شما را به چیزى فرا خوانند که زندگیتان مى‌بخشد دعوتشان را اجابت کنید) [سورۀ انفال، آیۀ 24] و دین آمده که دنیا و آخرتمان را آباد کند و زیر لب خواندیم:

گریه بدم خنده شدم، مرده بدم زنده شدم/ دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم

حالا باید از خانم آنگلا مرکل، صدراعظم مسیحی آلمان به‌مناسبت بحران کرونا بشنویم: "کسانی که حال‌شان وخیم می‌شود، عدد و رقم نیستند! پدر یا پدربزرگ‌اند، مادر و مادربزرگ، همسر و انسان‌اند. ما جامعه‌ای هستیم که زندگی تک‌تک انسان‌ها برای‌مان ارزش دارد".

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اسکرول بار


هدایت به بالای صفحه

ابزار رایگان وبلاگ

دست نوشته های استاد... (83) :: دروس استاد عرفانیان