دروس استاد عرفانیان

پـایگـاه ارائـه مطـالب و دروس حـوزوی استـاد عـرفـانیان

دروس استاد عرفانیان

پـایگـاه ارائـه مطـالب و دروس حـوزوی استـاد عـرفـانیان

کانال تلگرام دروس استاد عرفانيان

صوت دروس در ایتا

نرم افزار اجرای فایل ها

نرم افزار دانلود فایل ها

آخرین بارگذاری دروس

ابزار کار آمد

آخرین نظرات

پربیننده ترین مطالب

آخرین مطالب

دست نوشته های استاد... (134)

جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵

1. شماها نسل انقلاب هستید و از همان کودکی در یک دستتان قرآن بوده و در دست دیگر «نهج البلاغه» و آرمانتان شهادت و هرچند از رنج بی‌غذایی فریادتان بلند است، اما اگر شب و روز هم بر شما گلوله بارد محکم و استوار ایستاده‌اید. اما من دوباره از همان کودکی سرم توی کتاب بوده و با «سلول 18» علی‌اشرف درویشیان و «مادر» ماکسیم گورکی بزرگ شده‌ام (منظورم البته کتاب «مادر» است، وگرنه مانند یکی از رؤسای جمهور توفیق در آغوش کشیدن مادر کسی را نداشته‌ام). من‌جمله کتاب‌های جلال آل احمد بود که هم قلمش جذاب بود و هم احساس روشن‌فکری عجیبی به خواننده می‌داد. از آن خدا لایق دیده‌ها بود که اگر آروغ می‌زد هم سریع برایش همان آروغ را چاپ می‌کردند. مثلاً کتابی داشت به نام «سه مقالۀ دیگر». بله، دیگر. 3 مقالۀ بی‌ربط را کنار هم گذاشته و با این نام باسمه‌ای چاپ کرده بودند. شما هم مطالب زیر را مثلاً «چند نکتۀ دیگر» تلقی بفرمایید.

2. خانمی در کانال «ترجمانک» نوشته: «یک سطر بسیار زیبا که همین الان دیدم و نمی‌دانم از کیست: این همه بیداد را بی‌ دال کن!». الحق والانصاف عجب ذوقی! «این همه بیداد را بی‌ دال کن!» یعنی پاشو بیا و با هجرانت این قدر خون به دل ما نکن! بعضی‌ها چه‌طور بی ادبیات زنده‌اند؟؟؟!!! 

3. این چند روزه از زمین و هوا و دریا به کارشناس مذهبی صدا و سیما که گفته بود: "اصل دین ولایت و حب علی است و توحید توهمی بیش نیست"! حمله کردند و ایموجی که: 😳. خب، البته کج‌سلیقگی کرده و از تعبیر نامناسبی استفاده فرموده، ولی مگر بارها و بارها نگفتیم:

«نماز بی ولای او عبادتی است بی‌وضو/ به دشمن علی بگو نماز خود قضا کند»؟!

هرچند این هم زیاد دقیق نیست و اصلاً:

نماز بی‌ولایت بی‌نمازی است/ عبادت نیست، نوعی حقه‌بازی است

چه ادا باشد و چه قضا. اعتقاداتی هم که جز از آستان اهل بیت باشد سر از جاهای خوبی درنمی‌آورد.

4. بزرگواری برایم نوشته: «مطول را بسیار زیبا و مفید تحقیق فرمودید. کاش ناشر ویراست دومش را به عراق هم می‌فرستاد طلاب مستفیض می‌شدند و... خلاصه با چند متن داریم بحث می‌کنیم متن اول و آخر فعلاً متن شماست». عرض کردم: «نظر لطف شماست. به خاطر همین کار ناب بنده بود که توی 4000 صفحه «کفایة الموحدین» فاتحه خواندند». («عبد الحسین» بود؟! عبد مولایمان که از این دسته‌گل‌ها به آب نمی‌دهد. حالا ناشر از ایشان تقاضا کرده و ... . شرع هم برود پی کار خودش). باز فرمودند: «خداوند هدایتشون کنه» و من: «قدیم می‌گفتن: و اگر قابل هدایت نیستن...» و ایشان: «اللهم آمین».

 نه، اینها شوخی است و اگر کسی اجحافی هم در حق ما کرده خدا نکند خاری به پایش برود. اما دعا می‌کنم اگر ناشری قابل هدایت نیست خدای علی اعلا توفیق نشر معارف اهل بیت را از او بگیرد و مثلاً توفیق افتتاح رستورانی چیزی نصیبش کند (ویرحم الله عبداً قال آمینا). حیف نیست وقتی آدم می‌تواند یک مرغ صائم (شاید هم صائمه) را اکبرجوجه کند و 25000 تومان به مشتری بفروشد بنشیند و مگس بپراند که آیا کتاب‌های انبار فروش خواهد رفت یا نه؟ (بی‌انصاف نوشته: آمار رو اشتباه رسوندن. پرسی 35000 تومان تا 40000 تومان است😅)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اسکرول بار


هدایت به بالای صفحه

ابزار رایگان وبلاگ

دست نوشته های استاد... (134) :: دروس استاد عرفانیان