دروس استاد عرفانیان

پـایگـاه ارائـه مطـالب و دروس حـوزوی استـاد عـرفـانیان

دروس استاد عرفانیان

پـایگـاه ارائـه مطـالب و دروس حـوزوی استـاد عـرفـانیان

کانال تلگرام دروس استاد عرفانيان

صوت دروس در ایتا

نرم افزار اجرای فایل ها

نرم افزار دانلود فایل ها

آخرین بارگذاری دروس

ابزار کار آمد

آخرین نظرات

پربیننده ترین مطالب

آخرین مطالب

دست نوشته های استاد... (59)

جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۲۲
1.  2 ـ 3 سال قبل جایی درس می‌گفتم و مانند همیشه تعداد محدودی از رفقا تشریف می‌آوردند و ساعت 3 ـ 4 بعد از ظهر را از بطالت نجات می‌دادیم. چند روز بود که در ساختمان مجاور رفت و آمد عجیبی به چشم می‌خورد که خدا گواه است فیلم‌های جنگی آمریکایی و ورود نیروهای واکنش سریع را که مثل مور و ملخ از در و دیوار می‌ریزند در ذهن تداعی می‌کرد. حتی هرروز و بلاانقطاع کامل‌مردی را می‌دیدم که با موتور سیکلتی هنّ‌وهن‌کنان عیالش را به آن جا می‌رساند. بله، درست حدس زده‌اید. کلاس طب سنتی برگزار می‌شد و مهم‌تر این‌که «با گواهی پایان موفقیت‌آمیز دوره»

2.  یکی از رفقا تعریف می‌کرد که یک بار برای خواندن نماز به مسجدی رفتم و در گوشه‌ای مشغول کار خودم شدم. عجیب این‌که در مدت حدود 20 دقیقه‌ای که دو نمازم با مقدمات و تعقیبات طول کشید حاج آقایی که مشغول صحبت برای خلق الله بود دربارۀ خواص دارویی ریواس و مثلاً برگ ریحان داد سخن داده بود و حتی یاد امام حسین (علیه السلام) هم نیفتاد.

3.  در مشهد ما چند سالی است که رسم شده برای سخنرانی‌های مناسبتی حکیمی را دعوت می‌کنند تا قبل از سخنران اصلی دربارۀ طب سنتی و خواص عناب و سه‌پستان و گیاهان بیابان و دوای آبِلَه و آبِلَه‌مرغان صحبت کند (یاد فیلم حسن‌کچل افتادید؟! در ادامه می‌گفت: حکیم الحکما حکیم پیرم/ در مکتب خضر سردبیرم/ اگر دستتو بدی نبضتو می‌گیرم). 

4.  حالا که این حرّاق الکتب (در قیاس با عثمان که معروف به «حرّاق المصاحف» است) برای درمان عوارض ناشی از کرونا پیشنهاد کرده هرشب پنبه‌ای آغشته به روغن بنفشه در فلان جایتان قرار دهید، ملتی که تا دیروز ـ چنان که در بالا عرض کردم ـ دل و دین خود را به حکیمان سنتی و علامه‌های تازه‌تاسیس باخته بودند شروع به مسخره‌بازی و لودگی کرده‌اند، و چون «الجاهل إمّا مفرط أو مفرّط» دیگر توجه ندارند که:

5.  در طب سنتی روغن بنفشه ضدعفونی‌کننده‌ای قوی بوده. البته گل بنفشه روغن ندارد و روغن مورد نظر را با خواباندن گل بنفشه در روغن زیتون یا کنجد و کمی جوشاندن تهیه می‌کنند که روغن بنفشۀ مثلاً پایه‌کنجد یا پایه‌زیتون به دست می‌آید. خلاصه حضرات معتقدند این روغن دارای خواص ضداحتقان و خلط‌آور است؛ یعنی به شل کردن مخاط اضافی و خلط (بلغم) که در بینی و دستگاه تنفسی جا خوش کرده‌اند، کمک می‌کند. این امر برای رفع گرفتگی مفید است و باعث می‌شود که جریان هوا به‌صورت آزادانه و بدون مانع در داخل راه‌های تنفسی شما به حرکت درآید. بنابراین روغن بنفشه می‌تواند در تسکین مشکلات تنفسی متداول مانند سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا، برونشیت و التهاب سینوس‌ها (سینوزیت) مفید باشد و درد و مشکلات ناشی از این بیماری‌های آزاردهنده را کاهش بدهد

6.  همانطور که گفتیم روغن بنفشه دارای خواص ضد‌عفونی‌کنندگی است و همین خاصیت، مثانه را ضدعفونی کرده و التهاب مثانه را کاهش می‌دهد. برای درمان، می توانید یک قطره اسانس گل بنفشه و اسانس اسطوخدوس را با هم مخلوط کرده و سپس این مخلوط را به وان حمام خود اضافه نمایید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. در این زمان کوتاه خواص روغن بنفشه را مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید. (این را جا گذاشتم تا بفهمید که دو بند بالا را از اینترنت برداشته‌ام)

7.  به نظرم مشخص شد چرا حکیم الحکما توصیه فرموده‌اند پنبۀ آغشته به روغن را در آن جا قرار دهید. اولاً همه که در خانه وان ندارند تا تنهایی ـ و یا اگر به قول رفقا: «هوا دونفره باشد» دونفری ـ توی وان بروند. ثانیاً در همان طب سنتی معتقد بودند از دستگاه گوارش با این عرض و طول تنها حدود 10 ـ 15 سانت از اول و آخرش (سمت دهان و ابتدای گلو + آن پایین‌مایین‌ها) احساس دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اسکرول بار


هدایت به بالای صفحه

ابزار رایگان وبلاگ

دست نوشته های استاد... (59) :: دروس استاد عرفانیان