دروس استاد عرفانیان

پـایگـاه ارائـه مطـالب و دروس حـوزوی استـاد عـرفـانیان

دروس استاد عرفانیان

پـایگـاه ارائـه مطـالب و دروس حـوزوی استـاد عـرفـانیان

کانال تلگرام دروس استاد عرفانيان

صوت دروس در ایتا

نرم افزار اجرای فایل ها

نرم افزار دانلود فایل ها

آخرین بارگذاری دروس

ابزار کار آمد

آخرین نظرات

پربیننده ترین مطالب

آخرین مطالب

خالی بودن از محبت دشمنان

پنجشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۶

دیروز خدمت برخی اساتید ساعات نابی سپری شد. در این میان حضرت استاد سید رسول موسوی تهرانی حفظه الله ـ که به جرات می‌توان اکثریت قریب به اتفاق طلاب علوم دینی را شاگرد بلاواسطه و یا باواسطۀ ایشان به حساب آورد ـ خاطره‌ای تکان‌دهنده از مرحوم شیخ مرتضی زاهد تعریف کردند که  چون خود مستقیماً آن را دیده بودند و مخصوصاً آینۀ وجودشان از بسیاری کدورت‌ها منزه است خیلی در این بنده اثر کرد و به قول سعدی کارگر اوفتاد.

ایشان فرمودند: گاهی شب‌ها به محضر شیخ مرتضی مشرف می‌شدیم تا موعظه‌مان کند و او که چشمانی کم‌سو داشت در پناه نور ضعیف چراغ گردسوز که آن وقت‌ها مرسوم بود از روی کتاب حدیثی می‌خواند و سپس لب به موعظه می‌گشود. شبی در ایام تابستان که هُرم گرما بی‌تابش کرده بود یکی از رفقا پنکه‌ای آورد و آن را به راه انداخت. چون این وسیله تازه مرسوم شده بود و شیخ از آن بی‌خبر بود، وقتی اولین نسیم پنکه صورتش را نواخت و او را غرق لذت کرد پرسید: این چه بود؟ عجب چیز خوبی! و کلی از آن تعریف کرد. رفقا هم بی‌خبر از همه جا توضیح دادند که وسیله‌ای است چنین‌وچنان که از فرنگ آورده‌اند و ... . شیخ هم مدتی می‌گریست که چرا برای لحظاتی محبت غیرمسلمان‌ها را به دل راه داده و از آن‌ها تمجید کرده است.

البته یقیناً این مرد خدا بهتر از من و شما می‌دانسته که: خلق همه یکسره نهال خدایند، و این‌که نباید بیهوده با همه سر جنگ داشت، اما لابد با خود فکر می‌کرده لااقل خانۀ دل را که می‌توان ـ و باید ـ از محبت دشمنان خدا خالی کرد. چه خوب که رفتند و این روزهای ما را ندیدند که دل خیلی از ما در هوای آن ور آب می‌تپد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

اسکرول بار


هدایت به بالای صفحه

ابزار رایگان وبلاگ

خالی بودن از محبت دشمنان :: دروس استاد عرفانیان